/ در آموزش وردپرس / نویسنده
آخرین ویرایش:

7 روش افزایش سرعت وردپرس

موضوع افزایش سرعت وبسایت از موضوعات اساسی و ضروری طراحی وبسایت های و بویژه وبسایت های وردپرسی است و یکی از مهمترین عوامل در محبوبیت وبسایت و افزایش رتبه آن در گوگل سرعت بالای بارگذاری و نمایش اطلاعات سایت است. در خصوص افزایش سرعت سایت های وردپرسی عوامل گوناگونی وجود دارد که در این مقاله به 7 روش افزایش سرعت وردپرس می پردازیم . از جمله عوامل و روش های افزایش سرعت وردپرس عبارتند از :

1- کاهش حجم مطالب وب سایت :

شاید مهمترین عامل و ساده ترین روش جهت افزایش سرعت بارگذاری سایت ، به حداقل رساندن حجم محتوای برگه های سایت بخصوص صفحه نخست باشد. استفاده از حداقل تصاویر ، تصاویر با حجم پایین و اندازه مناسب ، عدم استفاده از ویدئو و صدا در صفحه اصلی سایت از عوامل کاهش حجم محتوا و افزایش سرعت سایت است . در خصوص آنالیز سرعت وبسایت از سایت gtmetrix.com می توانید کمک بگیرید.

2- استفاده از قالب وردپرس استاندارد :

عامل مهم دیگر در افزایش سرعت وبسایت وردپرسی استفاده از قالب وردپرسی است که استاندارد های موردنیاز در این خصوص در آن رعایت شده باشد. عواملی همچون به حداقل رساندن فایل های جاوا اسکریپت و سی اس اس در برگه ها ، کوچک کردن و یا در اصطلاع minify کردن فایل های js و css ، استفاده از کدهای php بهینه از عواملی هستند که قالب وردپرس را استاندارد می سازد.

3- خرید هاست مناسب :

استفاده از هاست مناسب و با سرعت بالا ، روش مهم دیگر در افزایش سرعت وبسایت شما است . در این خصوص می توانید با استفاده از تجارب دیگران هاستی مناسب برای وبسایت خود انتخاب کنید

4- کش کردن صفحات وبسایت :

از آنجایی که قالب های وردپرس جهت افزایش فروش معمولا از تنظیمات بسیاری برخوردار هستند و در طراحی داینامیک آن ها از کدهای php فراوانی استفاده می شود در حالت عادی ممکن است سرعت آنها از قالب های اختصاصی و استاتیک پایین تر باشد. برای رفع این مشکل بایستی از افزونه های کش در وردپرس استفاده شود. کاری که این افزونه ها انجام می دهند این است که وبسایت داینامیک شما را به یک وبسایت استاتیک تبدیل می کند بطوری که دیگر نیاز نیست پس از هر بار بارگذاری سایت کدهای php اجرا شوند بلکه در اولین اجرا خروجی فایل های php در فایل های دیگری ذخیره می شود و در اجرا های بعدی فایل های خروجی ساخته شده اجرا می شود. یکی از بهترین افزونه ها در این زمینه افزونه W3 Total Cache است. با کلیک برروی نام این افزونه می توانید آنرا دانلود کنید.

5- بهینه سازی پایگاه داده :

کاهش حجم پایگاه داده و خانه تکانی آن و حذف داده های اضافی روش دیگر افزایش سرعت وردپرس است در این خصوص می توانید از افزونه WP-Sweep استفاده کنید.

6- بروزرسانی مستمر :

از آنجایی که موضوع افزایش سرعت وردپرس یک موضوع نسبی است بنابراین در هر بار بروزرسانی وردپرس ، افزونه ها و قالب وردپرس بهینه سازی آنها در راستای افزایش سرعت وردپرس مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین با بروزرسانی مستمر وردپرس ، افزونه ها و قالب از این بهینه سازی ها بهره مند خواهید شد.

7- غیرفعال کردن افزونه های اضافی :

استفاده از افزونه های مختلف وردپرس اگرچه قابلیت های سایت وردپرس شما را افزایش می دهد ولی در کنار آن سرعت وردپرس شما را کاهش می دهد چرا که هر افزونه تعدادی فایل CSS ، JS و PHP به وردپرس شما اضافه می کند. بنابراین  دقت کنید اولا از افزونه های مناسب استفاده کنید و ثانیا افزونه های اضافی و بدون استفاده را غیرفعال یا پاک کنید.

 

مروری بر مطالب

نحوه غیر فعال کردن پیام بروز رسانی وردپرس و افزونه ها

جهت غیر فعال کردن پیام بروز رسانی وردپرس ، پیام بروز رسانی افزونه های وردپرس و پیام بروز رسانی قالب وردپرس پیرامون…

تبدیل پروتکل سایت از http به https با افزونه

در صورتی که وبسایت شما یک وبسایت وردپرسی است تبدیل پروتکل سایت از http به https با افزونه Easy HTTPS…

1 دیدگاه

ارسال دیدگاه