/ در آموزش وردپرس / نویسنده
آخرین ویرایش:

7 روش سریع افزایش امنیت وردپرس

شاید روش هایی که در ادامه بیان می کنیم در وبسایت شما انجام نشده باشد و با هیچ گونه مشکل امنیتی تاکنون مواجه نشده باشید اما نکته قابل توجه اینجاست که افزایش امنیت وردپرس یک راهکار پیش گیرانه است و هر چه وبسایت شما دارای رتبه بالاتر و بازدید بیشتری می شود این موضوع اهمیت بیشتری می یابد و تا جایی پیش می رود که در وبسایت های پربازدید به مهترین چالش تبدیل می شود . در این مطلب آموزشی سعی شده تا در حد امکان روش های ساده و سریع افزایش امنیت وردپرس بیان شود .

روش های افزایش امنیت وردپرس به صورت زیر هست :

1- استفاده از هاست ایمن :

در صورتی که هاست شما ایمن نباشد حتی اگر روشهای متعدد افزایش امنیت سایت را انجام دهید سایت شما با خطر هک شدن روبرو است . بنابراین اولین گام در طراحی وبسایت خرید هاست ایمن است .

2- بروز رسانی وردپرس :

هر گاه در بالای صفحه مدیریت وردپرس با پیغام وجود نگارش جدید وردپرس مواجه شدید سریعا وردپرس خود را بروز کنید.

3- استفاده از قالب ایمن :

بسیاری از قالب های موجود دارای حفره های امنیتی هستند. برخی از قالب های رایگان نیز جهت سوء استفاده از فضای میزبانی ، سئو  و ترافیک سایت استفاده کننده از قالب در اینترنت قرار می گیرند . بنابراین در انتخاب قالب دقت کنید . توصیه می شود از سایت های معتبر اقدام به خرید قالب کنید.

4- عدم  استفاده از admin بعنوان نام کاربری :

از کلمه admin هرگز بعنوان نام کاربری استفاده نکنید. اگر هم اکنون نام کاربری شما admin  است برای تغییر نام کاربری ابتدا یک کاربر جدید با نام کاربری جدید و سطح دسترسی مدیرکل ایجاد کنید . سپس از حساب کاربری خود خارج شوید و با حساب کاربری جدید وارد شوید و کاربر admin را پاک کنید در خلال پاک کردن admin کلیه نوشته های آنرا به کاربر جدید نسبت دهید

5- تغییر پیشوند جداول وردپرس در پایگاه داده :

در صورتی که در هنگام نصب وردپرس پیشوند جداول را وردپرس را بدون تغییر wp_ قرار دادید بهترین روش برای تغییر آن استفاده از افزونه است . افزونه هایی مثل better wp security و Acunetix WP Security اینکار را برای شما انجام می دهند.

6- استفاده از رمز عبور ایمن :

از رمز عبور قوی استفاده کنید . توصیه می شود رمز عبور حداقل 8 رقم باشد و از حروف کوچک و بزرگ ، اعداد و از علامت هایی مثل !@#$%^()  استفاده کنید. بدترین نام کاربری و کلمه عبور admin است که در واقع قرار دادن سایت در دسترس همگان است.

7- استفاده از افزونه های افزایش امنیت :

مواردی را که عنوان شد مواردی هستند که باید خود شما انجام بدید . موارد دیگری هستند که آنها را می توانید به کمک افزونه ها انجام دهید . دو افزونه  better wp security و Acunetix WP Security  افزونه های قدرتمند افزایش امنیت وردپرس هستند. این افزونه ها را نصب کنید و تنظیمات آنها را انجام دهید . افزونه  better wp security دارای ترجمه فارسی است و افزونه ای با قابلیت های بالا در امنیت وردپرس است.

مروری بر مطالب

آموزش نصب وردپرس

اگر مقدمات نصب وردپرس یعنی آپلود فایل در سرور و ساخت دیتابیس را کنار بگذاریم نصب وردپرس فارسی  تنها با…

راهنمای استفاده از قالب وردپرس CleanCo

توجه : قالب Cleanco و دیگر قالب های طلوع ارتباطات تنها در سایت راست چین بفروش می رسد. خرید از وبسایت های…

ارسال دیدگاه