افزونه سئوی محلی وردپرس (Yoast Local Seo)
- نمایش نقشه و اطلاعات کسب و کار در نتایج جستجوی گوگل
- افزایش رتبه سایت در جستجوهای محلی مثلا جستجوی عبارت طراحی سایت تهران
- تولید صفحه تماس با ما حرفه ای ، استاندارد و بهینه همراه با قابلیت جهت یابی
- تولید فایل KML و اضافه کردن آن به طور خود کار به نقشه سایت XML خود
- خروجی آدرس برای Schema.org
- نمایش نقشه های گوگل، شامل یک برنامه ریز مسیر
- یک فروشگاه یاب برای راحتی در پیدا کردن نزدیک ترین مکان
- پشتیبانی از مکان های مختلف
- آپلود CSV برای مکان های مختلف
سئو و بهینه سازی یک امر بسیار مهم و حیاتی برای هر سایتی می باشد که در عرصه ی رقابت در موتور های جستجو اهمیت بسیار زیادی دارد . یکی از موارد بسیار مهمی که در سئو وجود دارد ، سئو محلی یا Local Seo می باشد که نتایج جستجو به صورت محلی یا Local نمایش داده می شود ؛ این امر در نمایش فروشگاه های نزدیک به کاربر کمک بسیار زیادی می کند .
چگونه در سئو محلی موفق باشیم ؟
بطور حتم کسب لینک های مناسب و واقعی از سایت های مرتبط و با هدف گذاری روی عباراتی که در آنها به مکان جغرافیایی شما اشاره شده تاثیر بالایی بر سئو محلی سایت شما خواهد داشت ولی در این بخش به مواردی که باید در محتوای سایت و ساختار کلی آن رعایت کنید اشاره خواهیم کرد. پاسخ به سوالات زیر میتواند راهنمای خوبی برای شناخت عوامل موثر بر سئو محلی باشد:
1- آیا نام، آدرس وتلفن من در تمامی صفحات وبسایت درج شده است؟
روبات های گوگل قابلیت درک شماره تماس و آدرس شما را دارند، به همین دلیل یکی از بهترین فضاهای سایت جهت درج اطلاعات تماس فوتر سایت است که در همه جا تکرار میشود.
2- آیا هر صفحه از سایت موردنظر از یک محتوای منحصر به فرد برای توضیح یک محصول یا توضیح درباره یک سرویس دهی با بیان جزئیات آن برخوردار است؟
به بیان دیگر محتوای سایت شما نباید تکراری و غیر مفید بنظر برسد، هر صفحه از سایت باید به تنهایی ارائه دهنده مفاهیم و مطالب مشخصی باشد که در بخش های دیگر سایت تکرار نشده است.
3- آیا وبسایت من در سایت های دایرکتوری محلی معتبر قرار گرفته شده است؟
نکته بسیار ظریف در این بخش مربوط به اعتبار و ارزش سایت های دایرکتوری است. قراردادن لینک سایت خود در هر سایت یا مجموعه ای به معنی پیشرفت شما در نتایج گوگل و یا بهبود سئوی محلی نخواهد بود و تنها سایت های معتبر میتوانند موجب پیشرفت شما شوند، چیزی که به راستی در فضای اینترنت ایران به سختی یافت میشود.
4- آیا لینک سایت شما در سایت هایی که محتوای شما را کپی کرده اند قرار گرفته است؟
سایت های بسیاری هستند که محتوای خود را تولید نمیکنند بلکه با جمع آوری اطلاعات از اینترنت خوراک محتوایی خود را تامین میکنند. بهتر است همیشه به این سایت ها توجه کنید و مطمئن شوید که لینک شما را بعنوان مرجع مقاله درج نموده اند زیرا بر سئوی کلی سایت و سئو محلی شما بسیار تاثیرگذار است.
5- آیا افراد نظرشان را درباره این سایت بیان کرده اند؟
اگر شما یک صفحه مشخص برای سایت یا تجارت خود در گوگل پلاس ایجاد کرده باشید، کاربران قادر خواهند بود نظراتشان را در مورد کیفیت خدمات شما در آن فضا بیان کنند. یکی از کلیدی ترین پارارمترهای موثر بر سئو محلی همین نظرات کاربران در صفحه گوگل پلاس شماست. شما میتوانید از دوستان یا مشتریان خود درخواست کنید تا نظرشان را مستقیما در صفحه گوگل پلاس برای شما بیان کنند.
6- آیا این وبسایت کیفیت لینک شدن در سایت های دیگر رادارد؟
مردم معمولا فراموش می کنند که اعتبار سایت شما به عنوان یک فاکتور در رتبه بندی محلی قرار می گیرد. شما برای افزایش اعتبار سایت خود نیاز دارید که سایت های دیگر به شما لینک کنند، پس یک راه برای این کار پیدا کنید. پیشنهاد وبسیما به شما تولید محتوای با کیفیتاست.
موارد ذکر شده برای بهبود سئو محلی بسیار ساده بنظر میرسند و شاید شما همه آنها را تاکنون میدانستید، پس میتوانید با رعایت این اصول ساده و صرف کمی وقت سایت خود را در نتایج گوگل بالا برده و همچنین خود را برای کاربران محلی آماده کنید.
اشتباهات رایج در سئو محلی
به همان راحتی که انجام مراحل درست می تواند به روند بهبود رتبه سایت شما کمک کند، برداشتن قدم های اشتباه می تواند رتبه سایت شما را پایین آورده و حتی در بعضی مواقع باعث جریمه سایت شود. در این بخش توجه شما را به برخی از اشتباهات رایج در سئو محلی جلب می کنیم:
1- استفاده نکردن از کد تلفن شهر
نام، شماره تلفن و آدرس از فاکتور های مهم در رتبه بندی جستجوی محلی هستند. اگر هنگامی که شماره تماس خود را در سایت قرار می دهید کد شهر را در آن لحاظ نکنید، یک فاکتور موثر در بهبود روند سئو محلی را از دست داده اید.
2- عدم درج آدرس شرکت
گوگل بسیار هوشمند است و آدرس های پستی را بخوبی می شناسد. اگر در صفحه تماس خود از نقشه گوگل یا تصاویری برای نمایش کروکی استفاده میکنید، حتما آدرس خود را بصورت متنی نیز درج کنید تا روبات های گوگل قادر به درک آن باشند.
3- کامل نکردن صفحه پروفایل در گوگل پلاس
هرچند که خود گوگل انکار می کند اما عاشق صفحاتی است که اطلاعاتشان کامل است .
Google+ یک فرصت بسیار مناسب برای ایجاد یک صفحه اجتماعی برای کسب و کار شماست. شما باید یک صفحه پروفایل ایجاد کنید و تمامی اطلاعاتی که از شما خواسته شده را در آن پاسخ دهید. زمینه کاری خود را به دقت تعیین کنید و تصاویری که تمایل دارید در نتایج گوگل دیده شوند را در این صفحه بارگذاری کنید.
4- استفاده از کلمات کلیدی اشتباه
آیا تابه حال درباره پیشنهاداتی که تضمین می دهند رتبه سایت شما را بالا ببرند و در غیر اینصورت پول شما را پس می دهند چیزی شنیده اید؟ این روش تنها با هدف گذاری روی کلمات کلیدی نامناسب یا کم جستجو بازدهی خواهد داشت.
در این روش شرکت ها به شما کلمات و عباراتی را پیشنهاد میدهند که رقابت در آنها بسیار کم است. مثلا نام شرکت یا سایت خودتان! این کلمات عموما تعداد جستجوی کمی در ماه دارند و درست به همین دلیل است که کس دیگری روی آنها سرمایه گذاری نکرده. پس در انتخاب کلمات کلیدی هدف دقت کنید.
5- نادیده گرفتن سرعت سایت
گوگل عاشق این است که بهترین نتیجه را برای جستجوگران فراهم کند. سایت شما باید به سرعت بالا بیاید و تجربه خوبی را برای کاربر فراهم کند. با در نظر گرفتن سئو محلی یا حتی بدون آن، سال 2014 سالی است که در آن بالا بودن سرعت سایت و فراهم کردن محیطی کاربرپسند اهمیت زیادی دارد.
6- استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی حاوی مکان جغرافیایی
اگر به روزهای اولیه ی حضور سئو محلی برگردیم متوجه می شویم که استفاده بیش از اندازه از یک کلمه کلیدی رتبه سایت را درموتور جستجو بالا می برد. طولی نکشید که گوگل متوجه این بازی شد و تاثیر آن را از بین برد. امروزه همچنان افراد فکر می کنند که استفاده بیش از اندازه کلمه کلیدی رتبه سایتشان را بالا می برد در صورتی که در بسیاری موارد حتی باعث کاهش رتبه سایت آنها می شود، بنابراین از انجام چنین کاری خوددراری کنید.
7- عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی
موتورهای جستجو فاکتورهای زیادی برای رتبه بندی سایت ها دارند که از جمله آنها میزان به اشتراک گذاری مطالب است. به اشتراک گذاری مطالب (بیش از همه در Google+ و بعد از آن در (facebook از فاکتور های مهم گوگل در سئو محلی است.
آمادگی برای شروع سئو محلی سایت
اگر فکر میکنید که آمادگی لازم برای سئو محلی سایت خود را دارید، کمی دست نگه دارید! چرا؟ چون قبل از هرکاری باید ابتدا کلمات هدف خود را انتخاب کنید. تجارت خود را از زوایای گوناگون نگاه کنید و عباراتی که ممکن است به ذهن کاربران برسد حدس بزنید. لیستی از کلمات و عبارات خود تهیه کنید و با استفاده از ابزار Keyword Planner پر بازدیدترین ها را مشخص کنید.
سپس هرعبارت را در گوگل جستجو کرده و رقبای خود را بررسی کنید، شما باید پربازدیدترین و کم رقابت ترین عبارت را برای هدف گذاری اولیه خود برگزینید، اگر در این رقابت ساده پیروز شدید آمادگی برداشتن قدم های بزرگتر را نیز خواهید داشت.
نکات مهم قبل از استفاده از افزونه سئوی محلی وردپرس
1- جهت استفاده از این افزونه بایستی افزونه Yoast Seo نصب شده باشد. توجه کنید تفاوتی بین افزونه یوست سئوی رایگان یا پرمیموم در کارائی این افزونه ندارد
2- پس از نصب افزونه سئوی محلی وردپرس یک زیر منو با عنوان Local Seo به منوی سئو اضافه می شود . با کلیک روی آن وارد تنظیمات افزونه می شوید . در قسمت تنظیمات افزونه می توانید اطلاعات مربوط به کسب و کار و موقعیت مکانی را وارد کنید
3- توجه کنید امکان تعریف کردن چند مکان برای یک کسب و کار وجود دارد برای اینکار گزینه “استفاده از چندین موقعیت” را علامت بزنید. پس از علامت زدن این دکمه و ذخیره تغییرات یک منو با عنوان موقعیت های مکانی به منوهای مدیریت وردپرس اضافه می شود که از طریق آن می توانید مکان های جدید را تعریف کنید.
4- جهت ساخت صفحه تماس با ما و نمایش مکان فروشگاه یا محل کسب و کار یک صفحه جدید ایجاد کنید (و یا صفحه قبلی تماس با ما که ساخته اید را ویرایش کنید) و در قسمت ویرایش صفحه برروی دکمه “فروشگاه یاب” کلیک کنید . به کمک این قسمت می توانید نقشه و سایر مشخصات فروشگاه یا محل کسب خود را به صفحه تماس با ما اضافه کنید
5- با انجام موارد بالا بصورت کامل سایت شما یک سایت بهینه برای جستجوی محلی می شود.