/ در آموزش وردپرس / نویسنده

چگونه در ووکامرس سیستم پرسش و پاسخ بسازیم؟

چگونه در ووکامرس سیستم پرسش و پاسخ بسازیم؟

با وجود آنکه  وبسایت فروشگاهی تفاوت های اساسی با یک وبسایت شرکتی، شخصی، هنری و… دارد اما در بعضی موارد در بسیاری موارد نیز شبیه یکدیگر هستند .بنابراین  باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید!

در سری آموزش های ووکامرس  بارها اعلام کردیم که باید راهی برای ارتباط مشتریان با خودتان باز کنید تا مشتریان با شما و سایر کاربران در ارتباط باشند و بتوانند مشکلات خود را مطرح کنند و یا اینکه در مورد محصولات سوال نمایند. این راه های ارتباطی می تواند ارتباط با شما باشد، ایجاد دیدگاه در پایین صفحه ی محصولات باشد و یا ایجاد یک سیستم پرسش و پاسخ باشد.
مسلما یک سامانه ی پرسش و پاسخ که مشتریان را وادار به فعالیت در بین خودشان می کند بسیار موثر تر از سایر موارد است و شما می توانید با خیال راحت این امکان را به مشتری بدهید تا سوالات خود را مطرح کرده و منتظر پاسخ سایر افرادی که خریدی انجام داده اند یا تجربه ای در مورد محصول مورد نظر دارند، بماند. همچنین شما نیز می توانید وارد این فعالیت شده و پاسخ مشتری خود را در صورت لزوم بدهید.
در آموزش ووکامرس سیستم پرسش و پاسخی را خدمت شما آموزش دادیم.امروز نیز می خواهیم با یکی دیگر از سیستم های قدرتمند پرسش و پاسخ آشنا شویم. پس اگر شما هم طالب ایجاد چنین محیطی هستید می توانید تا انتهای این آموزش ما را همراهی کنید!

افزونه WooDiscuz – WooCommerce Comments

woodiscuz-hamyarwp

این افزونه بخشی را به عنوان سیستم پرسش و پاسخ ایجاد می کند که مشتریان می توانند سوالات خود را مطرح کرده و یا در مورد قیمت محصولات با هم به بحث و گفتگو بپردازند. در واقع یک تب در کنار سایر تب ها در صفحه ی محصولات ایجاد می کند که با کلیک بر روی آن می توان به سامانه ی پرسش و پاسخ دسترسی یافت.

نکته!!! این افزونه توسط همیار وردپرس فارسی شده است و شما نسخه ی فارسی شده ی آن را می توانید از انتهای همین آموزش دریافت نمایید.

به پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و افزونه را نصب می کنیم. پس از فعال سازی گزینه ای با عنوان “WooDiscuz” در منوی سمت راست افزونه ایجاد می شود که دارای دو زیر منو نیز می باشد. این گزینه مربوط به تنظیمات افزونه ی پرسش و پاسخ است که به بررسی آن می پردازیم.

woodiscuz-menu-hamyarwp

WooDiscuz

این بخش دارای سه تب جهت تنظیمات می باشد که هر یک را با شکل توضیح می دهیم…

تنظیمات اصلی

general-setting-hamyarwp-5

تنظیم تب گفتگو به عنوان اولین تب بازشونده: شما تعیین می کنید که به چه تعداد گفتگو می تواند در این تب بازشونده جای بگیرد.
آیا نام فیلد ضروری است؟: در صورتی که حتما می خواهید مشتری یا کاربر نام خود را وارد کند، این گزینه را علامت بزنید.
آیا فیلد ایمیل ضروری است؟: اگر برای شما مهم است که مشتری ایمیل خود را حتما وارد کند، این گزینه را علامت بزنید.
نگه داشتن موضوعات دیدگاه برای نویسنده محصول به صورت خصوصی : در صورتی که تمایل دارید موضوعات و پرسش شما فقط برای نویسنده یا همان فروشنده محفوظ بماند، این گزینه را علامت بزنید.
گروه کاربران برای عنوان کاربری به عنوان پشتیبان”: مشخص کنید که چه افرادی می توانند در بحث و پرسش و پاسخ شرکت کنند.
اجازه ی ویرایش دیدگاه ها برای: مشخص کنید که مشتری تا چه زمانی امکان ویرایش سوال و بحث خود را دارد.
منتقل شدن فردی که دیدگاه ایجاد می کند به: پس از ایجاد دیدگاه می توانید مشتریان را به صفحه ی دلخواه خود منتقل کنید.
پاسخگویی به دیدگاه خریدار محصول: با علامت زدن این گزینه می توانید به دیدگاهی که خریداران محصول ایجاد می کنند فقط پاسخ دهید.
اجازه ی رای دادن به دیدگاه ها توسط مهمان: با علامت زدن این گزینه به افرادی که عضو سایت نیستند می توانید اجازه دهید تا به دیدگاه ها رای دهند.
استفاده از تاریخ/زمان در وردپرس: برای هر دیدگاه می توانید تاریخ و زمان مشخص کنید.

نمایش/عدم نمایش مولفه ها

show-component-hamyarwp

پنهان کردن تب مرور کردن: می توانید تبی که مربوط به مرور پاسخ ها می شود را پنهان کنید.
پنهان کردن دکمه ی رای دادن: می توانید دکمه ی مربوط به رای دادن به دیدگاه را پنهان کنید.
پنهان کردن دکمه ی اشتراک گذاری: می توانید دکمه هایی که مربوط به اشتراک گذاری بحث هستند را غیر فعال یا پنهان کنید.
پنهان کردن فیلد کد کچپا: می توانید کد امنیتی کپچا را پنهان کنید.
پنهان کردن دکمه پاسخگویی برای مهمان: می توانید با پنهان کردن دکمه ی پاسخگویی، مهان سایت را از پاسخ دادن محروم کنید.
پنهان کردن دکمه ی پاسخگویی برای مشتریان: می توانید مشتریان خود را از پاسخ دادن به سوالات محروم کنید.
پنهان کردن عنوان نویسنده: نام نویسنده ی بحث ها را می توانید پنهان کنید.
پنهان کردن اشتراک: می توانید اشتراک هر شخص را مخفی کنید.

پس زمینه و رنگ بندی

background-hamyarwp

اندازه ی متن دیدگاه به صورت پیکسل: می توانید اندازه ی مورد نظر برای متن دیدگاه را وارد کنید.
رنگ پس زمینه ی فرم بک گراند: رنگ بندی مشخصی را برای پس زمینه ی فرم می توانید تعیین کنید.
رنگ بک گراند دیدگاه: می توانید رنگی برای پس زمینه ی دیدگاه مشخص کنید.
رنگ بک گراند پاسخگویی: می توانید رنگی برای پس زمینه ی بخش پاسخ به دیدگاه ها مشخص کنید.
رنگ متن دیدگاه: می توانید رنگی برای متن دیدگاه هایی که ایجاد می شود، مشخص کنید.

Phrases

در این بخش نیز ۶ تب موجود است که به بررسی هر یک می پردازیم…

اصلی

general-hamyarwp

عنوان تب گفتگو: تبی که مربوط به سیستم پرسش و پاسخ می شود را می توانید به دلخواه نام گذاری کنید.
سربرگ: توضیحی در سربرگ وجود دارد که از شما سوال می کند آیا موردی برای گفتگو وجود دارد؟ می توانید این عبارت را به دلخواه تغییر دهید.
دکمه ی بارگذاری بیشتر: در صورتی که دیدگاه ها زیاد شوند، تمامی آنها نمایش داده نمیشوند و شما می توانید با کلیک بر روی دکمه ی بارگذاری بیشتر، موارد بیشتری را ببینید.

فرم

form-hamyarwp

در قسمت فرم، عباراتی که مربوط به فرم می شود را می توان تغییر داد. تمامی موارد فارسی هستند و از توضیحات اضافی پرهیز می کنیم.

دیدگاه

comment-hamyarwp

تنظیماتی که مربوط به بخش ایجاد دیدگاه یا همان بحث می شود را می توانید در اینجا تنظیم کنید. مواردی از قبیل رای دهی ها، اشتراک گذاری ها و…

تاریخ/زمان

date-hamyarwp

در این بخش می توانید تنظیمات تاریخ و زمان ثبت هر دیدگاه را مشخص نمایید.

ایمیل

email-hamyarwp

تنظیماتی که مربوط به ارسال ایمیل به مشتریان در زمان ایجاد یک پاسخ جدید می شود را مشخص می کند.

اعلانات

notification-hamyarwp

نوتیفیکیشن هایی که در اجرای هر مرحله ای برای مشتریان و شما ارسال می شود.

توجه!!! دقت کنید که شما می توانید هر متنی را به دلخواه خود تغییر دهید!

حال تنظیمات را ذخیره کرده و به صفحه ی محصول مراجعه می کنیم…

start-conversation-hamyarwp

حال نتیجه را پس از ایجاد بحث مشاهده می کنیم…

result-hamyarwp-1

جمع بندی!

شما که صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید بهتر است امکانی برای گفتگوی مشتریان در بین خود و همچنین با شما ایجاد کنید تا بتوانند مشکلات خود را مطرح کرده و به نتیجه ی درستی برسند. توجه کنید که ایجاد یک سیستم پرسش و پاسخ می تواند میزان رضایتمندی مشتری را از فروشگاه بسیار بالا ببرد.

مروری بر مطالب

چگونه در ووکامرس صورتحساب خرید چاپ کنیم؟

چگونه در ووکامرس صورتحساب خرید چاپ کنیم؟ سلام دوستان؛ توجه کنید که رسیدگی به مبحث فروش و قرار دادن محصول…

چگونه محصولات جدید در ووکامرس را مشخص کنیم

چگونه محصولات جدید در ووکامرس را مشخص کنیم سلام دوستان؛ فروشگاه های اینترنتی در بین تمامی سایت ها همیشه بیشترین…

ارسال دیدگاه