/ در آموزش عمومی, آموزش وردپرس / نویسنده
آخرین ویرایش:

تبدیل پروتکل سایت از http به https با افزونه

در صورتی که وبسایت شما یک وبسایت وردپرسی است تبدیل پروتکل سایت از http به https با افزونه Easy HTTPS Redirection براحتی و تنها با نصب این افزونه انجام می شود . اما قبل از نصب این افزونه بهتر است با این افزونه و تغییراتی که ایجاد می کند آشنا شویم.

پس از نصب گواهینامه ی امنیتی SSL بر روی هاست جهت هدایت کاربران بصورت خودکار از پروتکل http به https لازم است کدهایی به فایل htaccess اضافه شود تا کاربران به اجبار با بازشدن سایت از این پروتکل استفاده کنند. این کدها بصورت زیر هستند:

RewriteEngine On
RewriteCond %{SERVER_PORT} !^443$
RewriteRule ^(.*)$ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [L,R=301]

 

کد بالا برای تمامی دامنه ها کاربرد دارد و نیازی به تغییر آن در دامنه های مختلف نیست. همچنی این کد مربوط به هاست های لینوکسی است و برای هر وبسایت که با php کدنویسی شده است کارایی دارد.

اما اگر شما از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کرده اید یک راه ساده تر برای تبدیل پروتکل بدون نیاز به تغییرات دستی در فایل htaccess استفاده از افزونه Easy HTTPS Redirection است . با نصب این افزونه بصورت خودکار کدهای بالا به فایل httaccess اضافه می شود. دقت کنید کدهای بالا زمانی کارایی دارند که گواهینامه ی امنیتی SSL برروی هاست نصب شده باشد.

مروری بر مطالب

7 روش افزایش سرعت وردپرس

موضوع افزایش سرعت وبسایت از موضوعات اساسی و ضروری طراحی وبسایت های و بویژه وبسایت های وردپرسی است و یکی از…

آموزش ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین

در این مطلب آموزشی ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین را به صورت مرحله به مرحله فرامی گیرید . جهت ساخت دیتابیس…

1 دیدگاه

  1. بهروز

    درود بر شما دوست عزیز، خدا خیرت بده، با نصب و فعالساری این افزونه نیاز به هیچ دستکاری نیست؛ فقط لطفا به کاربران بگویید پس از نصب افزونه در وردپرس به قسمت افزونه های نصب شده بروند و در قسمت پایین این افزونه روی گزینه settings کلیک کنند و در صفحه باز شده تیک مربع اول،دایره اول و مربع دوم را بزنند تا تمام آدرس های محتویات سایت مثل آدرس عکسهای سایت و نوشته ها بطور خودکار به https تغییر پدا کنند، موفق باشید

ارسال دیدگاه